Doğru Ruju Seçin!



Makyajı tamamlayan ögelerden birisi de Ruj! Rengarenk, mat, kadifemsi, parlak dokulu rujlar güzel bir makyajın olmazsa olmazı! İyi bir ruj makyajı alır zirvelere götürür. Kötü bir ruj ise bütün özene bezene yaptığınız makyajı sefil eder. Ah bu gözler neler gördü :) Bu nedenle makyajınızın rengine uygun bir ruj kullanmanız yararınıza olur. Ama benim bugün değineceğim şey renk uyumu değil, dudaklarınızın yapısına göre hangi ruju kullanmanız gerektiği.

Ruj malesef her dudak tipine yakışmıyor. Mesela ben, dudaklarımı pek beğenmiyorum. Ama ruj konusunda sanırım süremediğimden yani ulaşamadığımdan psikolojik olarak rujları çok seviyorum. Ama iri dudaklı arkadaşlar şanslılar. 

Angelina Jolie gibi iri dudaklara sahipseniz, açık renk rujları tercih etmelisiniz.
İri dudaklara sahipseniz, daha nude tonlarında rujlar seçmenizi öneririm. Dudaklar büyüdükçe dikkat çekme olasılığı daha fazla ve ruj sürmede yapacağınız en ufak bir hata, makyajınızı mahvedebilir ve bütün bakışların kötü dudaklara kaymasına neden olabilir. Dediğim gibi mümkün oldukça açık renk, şeftali tonları, belki tatlış ve dudak renginde lipstickler :)

Katie gibi orantısız dudaklara sahipseniz iki dudak arasında dengeyi bulmak şart
Üst dudağınız daha ince alt dudağınız kalınsa, üst dudak için biraz çalışma yapmak gerekebilir. :) Üst dudağınızı dudak rengi bir dudak kalemiyle çerçeveleyip biraz kalınlaştırabilirsiniz. Alt dudak için aynı işlemi uygulamayın, yine şeftali tonları da bu tarz dudaklarda favori olarak görünüyor.

Gelelim en şansız dudak tipine, hem alt hem de üst dudağı ince olan kişiler, dudak kalemini adeta boyunlarına assınlar, hatta acil durum çantasında bile bulundurabilirler. Bu kişiler koyu renk rujlardan koşarak kaçması gereken kişiler, fakat dudak renkleri kendilerine çok yakışıyor. Bir kaç küçük tüyo da vermek de fayda var, Özellikle alt dudağın orta kısmına sürülen az bir parlatıcı dudağı biraz daha kalın gösterebilir. 

Desperate Housewives'ın Bree'si için doğru ruj seçimi!
Gelelim diğer bir soruna, buna değinmesem olmazdı. Çok kuru dudaklara sahibim, ve sürdüğüm şeftali ton ruj bile dudaklarımdaki yarıkların arasına girerek berbatlar ötesi, milli yas ilan edilecek kadar perişan görünmemi sağlıyor. bu nedenle genelde mat rujları üzülerek tercih edemiyorum. Çok yoğun olarak çalıştığım için, rujumu saatlerce tazeleyecek vakit bulamıyorum. Genelde likit rujları bu anlamda daha çok tercih ediyorum diyebilirim. Geçenlerde Flormar'ın 3 al 2 öde kampanyasından "deluxe shine gloss style" serisinden bir ruj aldım. İçinde argan yağı varmış, stick bir ruj olmasına rağmen oldukça nemli bir his veriyor. Çok beğendim diyebilirim. 
İlk yazımla sizlere merhaba diyorum. Umarım buralara sık sık uğrarsınız:)


Yorumlar

Popüler Yayınlar